Ghidismul este o miscare de tineret deschisa tuturor copiilor, tinerilor si adultilor fara deosebire de nationalitate, credinta,  rasa sau altfel de discriminari.  Scopul AGGR este educarea tinerilor, in special a fetelor si femeilor, punandu-se accent pe dezvoltarea intregului  potential al acestora si a spiritului civic pentru a deveni cetateni responsabili, implicati activ in procesul de luare a  deciziilor. Ghidismul utilizeaza metode de educatie non-formala.  Educatie non-formala = activitati educative organizate in afara sistemului scolar  Ghidism = in engleza Guiding To guide = a indruma, a arata drumul, calea Ghidismul reprezinta o experienta care ofera oportunitati si activitati interesante pentru fiecare dintre noi. Astfel copiii,  tinerii si adultii au ocazia: Sa se distreze intr-un mediu non-formal creativ, prin jocuri, cantece si ateliere;  Sa se implice in comunitatea locala prin activitati de voluntariat si proiecte adresate cetatenilor;  Sa isi faca prieteni noi;  Sa isi dezvolte calitatile de lideri;  Sa calatoreasca, sa participe la cursuri si tabere nationale si internationale si sa intalneasca persoane cu culturi si  religii diferite;  Sa isi dezvolte calitatile proprii si sa realizeze un progres personal;  Sa discute despre problemele care ii preocupa si sa identifice solutii pentru rezolvarea lor;  Sa traiasca in natura si sa invete sa o ocroteasca. PRINCIPIILE FUNDAMENTALE ALE GHIDISMULUI 1. LEGEA SI PROMISIUNEA Legea reprezinta un stil de viata, o sinteza a valorilor morale pe care Ghidismul doreste sa le inspire membrilor sai,  datoria fiecaruia fata de sine, dar si fata de semeni si de mediul inconjurator.  Depunerea Promisiunii de catre fiecare ghid constituie recunoasterea principiilor Ghidismului.   Promisiunea si Legea exprima principiile fundamentale ale Ghidismului si Cercetasiei, stabilite de fondatorul celor doua  miscari, Lordul Robert Baden-Powell.  Fondatorul a urmarit ca Ghidismul sa incurajeze dezvoltarea personala din punct de vedere spiritual, moral, fizic, mental,  social, intelectual si emotional. In prezent Ghidismul numara peste zece milioane de membri, care vorbesc limbi diferite, au traditii, culturi si credinte  proprii. Asociatia Mondiala a Fetelor Ghide si Fetelor Cercetase (WAGGGS) a respectat intotdeauna aceste diferente.  Fiecare asociatie nationala are posibilitatea de a adapta Legea si Promisiunea la specificul cultural si national, cu conditia  sa pastreze idealurile exprimate initial de Baden-Powell.   2. PROGRESUL PERSONAL Prin aderarea la Ghidism, fiecare membru va lua parte la un sistem de dezvoltare personala progresiva, fara  constrangerile impuse de educatia formala.   Ghizii au posibilitatea de a-si alege propriul parcurs educativ. Astfel, acestia progreseaza individual, invatand in acelasi  timp sa interactioneze cu succes in cadrul grupului, sa-si dezvolte propria imaginatie si creativitate.  3. INVATAREA PRIN ACTIUNE Invatarea prin actiune este rapida si eficienta, stimuleaza initiativa si creativitatea.  Invatarea prin actiune este un principiu cheie in Ghidism. Membrii participa la o varietate de actiuni si provocari care ii  stimuleaza sa isi dezvolte abilitatile si sa contribuie la succesul activitatilor de grup.  Activitatile ghidiste le ofera membrilor posibilitatea sa gaseasca o aplicabilitate imediata a principiilor cuprinse in Lege si  Promisiune. In acest context, membrii sunt incurajati sa se implice activ in proiecte si actiuni de lobby si advocacy, care urmaresc  influentarea unor politici publice, legi si comportamente, cu scopul de a crea o lume mai buna.   4. SISTEMUL PATRULEI Ghidismul incurajeaza lucrul in echipa prin sistemul patrulei, infiintat de Baden-Powell. In cadrul unei unitati de ghizi, care  este coordonata de un lider adult, se pot constitui patrule de cate 5-7 membri, sub indrumarea unui lider-copil. In cadrul  patrulei, fiecare isi asuma o responsabilitate.  Sistemul patrulei incurajeaza dezvoltarea prieteniei, a libertatii de expresie, dar si a responsabilitatii individuale si de grup.  In acelasi timp, sistemul patrulei ajuta membrii sa isi dezvolte calitatile de lideri si sa practice aceste abilitati intr-un mediu  multicultural. 5. SERVICIUL IN FOLOSUL COMUNITATII Ghizii sunt formati pentru a avea o atitudine responsabila in comunitatea in care traiesc si sunt incurajati sa participe la  proiecte in folosul acesteia. Ghidismul ofera membrilor sai posibilitatea de a-si dezvolta intregul potential ca cetateni  responsabili ai acestei lumi. 6. ACTIVITATILE IN NATURA Organizarea activitatilor si taberelor in mijlocul naturii face posibila educarea ghizilor in spiritul protejarii mediului  inconjurator.  Educarea copiilor si tinerilor pentru a proteja natura este esentiala intr-o lume in care mediul este amenintat de numerosi  factori. Majoritatea copiilor si tinerilor traiesc in zone urbane industrializate si de aceea Ghidismul le ofera posibilitatea de a  cunoaste si respecta natura, de a descoperi linistea si armonia naturii, departe de zgomotul orasului.   7. COEDUCATIA AGGR este o asociatie mixta, care ofera sanse egale tuturor membrilor.  8. COOPERAREA ACTIVA INTRE TINERI SI ADULTI Chiar daca Ghidismul este o miscare de tineret, care incurajeaza munca de echipa si dezvoltarea personala, totusi  prezenta adultilor este esentiala in cadrul organizatiei.   Respectand Legea si Promisiunea, liderul adult reprezinta un model de comportament pentru copii si tineri. Intre tineri si  adulti exista o colaborare stransa in planificarea si organizarea anumitor activitati. Adultii iau in considerare nevoile,  propunerile si dorintele copiilor si tinerilor.  In cadrul organizatiei, sistemul de colaborare dintre tineri si adulti ajuta la inlaturarea discrepantelor intre generatii.   9. EXPERIENTELE INTERNATIONALE Ghizii au posibilitatea de a participa la seminarii, cursuri si tabere nationale si internationale. De asemenea, ghizii pot fi  voluntari la unul dintre cele patru centre mondiale ale Ghidismului din Marea Britanie, Elvetia, India sau Mexic.   Astfel, li se ofera oportunitatea de a intalni persoane cu mentalitati, culturi si religii diferite, de a accepta aceste diferente  si de a invata unii de la altii.  Asociatia Ghidelor si Ghizilor din Romania Creat si administrat de Ience Cristian